John van 't Schip is zeer tevreden over de eerste wedstrijd van Jordan Henderson van Ajax. De ervaren middenvelder speelde zaterdag de volledige topper tegen PSV (1-1) en pakte direct zijn beoogde rol als leider. 'Hij helpt en coacht de jongens', zegt Van 't Schip na afloop voor de camera bij ESPN.
Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico�s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
. De ervaren middenvelder speelde zaterdag de volledige topper tegen PSV en pakte direct zijn beoogde rol als leider."Hij helpt en coacht de jongens", zegt Van 't Schip na afloop voor de camera bijValentijn Driessen oordeelde direct na de wedstrijd vernietigend over Henderson. “Jordan Henderson drukt Henderson-hype stevig de kop in”, aldus Driessen."Onzichtbaar, plichtmatig, met balletjes breed over maximaal vijf meter en achter PSV’ers aan sjokkend had Henderson geen enkele inbreng." Van 't Schip ziet het debuut van Henderson volstrekt anders. De trainer van Ajax is erg tevreden over de Engelsman."Hij is gewend dit soort wedstrijden op het allerhoogste niveau te spelen. En ik denk dat dit in Nederland het allerhoogste niveau is, de toppers. Daarin heeft hij laten zien dat hij fit is en belangrijk voor het elftal." Waar veel spelers in de eindfase krampverschijnselen kregen, speelde Henderson de topper ogenschijnlijk eenvoudig uit."Hij helpt en coacht de jongens, voor de wedstrijd, in de rust en op het veld." "Hij probeert ook de rust te houden wanneer het kan. Soms moet je even wat langer balbezit houden, dat vertelde hij ook tegen Sosa op een gegeven moment. Dat zijn kleine dingen, maar je hoopt dat het elftal dat steeds meer gaat oppakken." Volgens Driessen was Henderson 'onzichtbaar', maar Van 't Schip ziet dat niet als probleem."Het is ook zijn rol niet dat hij vier man voorbij dribbelt en op doel schiet. Hij moet anderen neerzetten en aan de bal is het een betrouwbare speler." "Het was bovendien zijn eerste wedstrijd in tijden." Henderson kwam op 28 december voor het laatst in actie voor Al-Ettifaq en speelde dus meer dan een maand geen wedstrijd."Als je dat allemaal in ogenschouw neemt, heeft hij een goede wedstrijd gespeeld." Ajax maakte sowieso een sterke indruk op Van 't Schip."Als je ziet waar we vandaan komen... Ik kan hier zeker mee leven. Want je moet ook eerlijk zijn: het is een goede ploeg waar we tegen spelen."Van t Schip heeft dan ook het nodige verstand van het spelletje, in tegenstelling tot Valentijn. Die lult alleen maar tegen de stroming in om controverse te veroorzaken. Dat scoort in zijn B-krantje klaarblijkelijk goed.Tja, als je het verschil met en zonder hem niet ziet, dan heb je of een agenda, niet gekeken, of je snapt er niets van.Ik snap er niets van dan, denk ik… 🤷🏻♂️ Kun je het me uitleggen, zonder open deuren in te trappen of Van ‘t Schip na te praten?@ronl.. hij zorgt dat de organisatie blijft staan, gaat Hato door blijft Henderson achter, is ervaren waardoor hij heel veel coacht en spelers duidelijk maakt wat hij moet doen.. Brengt rust aan de bal, speelt alles naar de goede kleur, ook de ballen naar de 16 en het allerbelangrijkste vergeleken met een Tahirovic, hij wordt niet zenuwachtig en doet geen gekke dingenAjax geeft normaal elke wedstrijd de ene na de andere kans weg in de omschakeling. Vandaag geef je ineens veel en veel minder weg dan voorheen tegen pak hem beet Heracles, GAE of zelfs Hercules. Zie jij dat verschil oprecht niet ronl?? Dan denk ik dat je conclusie inderdaad klopt en dat je er niets van snapt hahaha.En voordat je begint over op de 6 positie met ver terug spelen:Sjokkend over het veld zegt hij ook. Vervolgens wordt hij keihard afgestraft door de data die aangeven dat hij bijna de meeste meters gelopen heeft. Die Falentijn ook... hij moet vroeger vaak vast gepest zijn op schoolSorry, ik ben het niet perse eens met Valentijn, maar jouw punt slaat ook nergens op. Dat sjokken is toch juist de reden dat een speler het zolang en zoveel kilometers kan volhouden.Mwa, nee, dat is niet de reden. Henderson is gewoon fit en prima in staat om op dit niveau 90 minuten actief mee te doen, zoals hij vandaag ook deed. Valentijn gebruikt alleen het woord "sjokken" omdat het een negatieve ondertoon heeft. Hij wil controverse creëren, mensen tegen de haren in strijken. Het hoeft feitelijk niet te kloppen, het moet louter sensationeel zijn.Als je het vanaf die kant bekijkt dan kan je ook juist concluderen dat Henderson al veelal op de goede plek staat, goed kan doseren en door zijn ruimtelijk inzicht niet hoeft te sprinten.Kelvin de Lang die deze transferperiode hoofdverantwoordelijke was verdiend veel meer complimenten dan hij tot nu toe gehad heeft. Ik hoop dat hij ook vanaf maart, wanneer Kroes komt, nauw betrokken blijft bij de transfers. Ik ben benieuwd wat hij nog meer naar Amsterdam weet te halen. Driessen is tegenwoordig ook gewoon dwars aan het doen om het dwars doen. Kon er vroeger nog wel om lachen toen met VI. Maar tegenwoordig is het zo doorzichtig, die man is echt een karikatuur van zichzelf geworden. Het is ook niet dat we van Henderson Iniesta achtige passes of Tadic achtige g/a aantallen moeten verwachten. Het is op zes gewoon een hele solide leider die altijd een voldoende scoort, en iedereen rond zich aanstuurt en beter laat voetballen. Dat laatste is met name een onzichtbare kwaliteit, maar o zo belangrijk. In plaats van 30% onder hun kunnen. Speelde vrijwel iedereen op het middenveld en de verdediging vandaag simpelweg naar hun kunnen. Dan zie je het verschil, van een matig onzeker elftal. Naar eentje wat tegen de koploper een puike pot speelt. Valentijn is wel érg negatief, maar Henderson speelde inderdaad niet heel goed, vond ik. Gewoon alles veilig, beetje achterin hangen met veel tijd en ruimte. En hij gaf daarnaast nog wat ‘ziekenhuisballen’.Daarvoor speelt hij toch ook op zes. Je staat daar niet om domme risico's te nemen en je elftal in de problemen te brengen. Een Busquets speelde ook 95% makkelijk en eenvoudig. Met hier en daar een keer een slimme steekpass. Hij speelt daar stabiel, en stuurt de rest goed aan. Dat is perfect wat een zes daar moet doen. Onzichtbaar zijn en anderen beter laten spelen.Hij had een passnauwkeurigheid van 100 procent en de meeste passes in vijandelijk gebied. Wat zijn daar ziekenhuisballen aan??? En wat is daar veilig aan?Sfeer was ook zeker prima. Waarschijnlijk al helemaal als je een half jaar alleen die troosteloze zooi in Saudi-Arabië hebt ervaren.Alles veilig en nog wat ziekenhuisballen spreekt zichzelf tegen, dus dat kan alvast niet? Henderson deed verder precies waarvoor hij is gehaald. Bracht de rust terug op het middenveld, stuurde de jonkies aan en zorgde dat het weer stond. Als je het verschil ziet tussen vandaag en de weken daarvoor, dan snap ik niet dat je kunt stellen dat Henderson slecht speelde. Tegen GaE, RKC en Heracles was het echt open huis omdat iedereen zo door het middenveld kon lopen, en nu tegen een veel betere tegenstander was dat een stuk minder. Misschien zegt dat vooral veel over hoe dramatisch het middenveld dit hele seizoen verder gestaan heeft, maar wat een verademing was dat. In het verhaal van Driessen worden eisen gesteld van een type speler dat Henderson simpelweg niet is en nooit geweest is, dus als je hem daar op gaat beoordelen zal hij nooit voldoen. Het is geen wonderspeler die je elftal ineens laat voetballen als een machine, het is een luxe waterdrager die ervaring en leiding brengt en stabiliteit terug moet brengen in het elftal. En Driessen, tja. Die wil gewoon graag tegen de gangbare opinie in gaan. Als je over water kunt lopen schrijft Driessen dat je niet eens kunt zwemmen. Haha, di Driessen ook. Die heeft wereklijk nul kijk op voetbal. Als Henderson er niet had ingestaan was Ajax er dik afgegaan. Hij was degene die de spelers om hem heen keer op keer goedzette. Als je keek hoe vaak hij de jongen om hem heen corrigeerde. Die was echt heel belangrijk vandaag. Maar ja Valentijn is zoals die altijd is, oliedom. Precies vh Schip je zegt het goed, nee hij zal er geen 3 scoren elke wedstrijd nee hij zal niet strooien met passes elke wedstrijd en ja hij zal de boel goed neerzetten en positioneren en dat is wat hij deed en nu belangrijk is voor Ajax. Wanneer gaan mensen inzien dat het bij hem enkel om headlines gaat? Hij loopt alleen maar te stoken. Zonder Hendo hadden we gewoon verloren. Het was nog niet top, maar je zag nu al dat het over het algemeen een stuk beter stond. Driessen is absoluut 1 van de grootste dwazen die er rond loopt. Natuurlijk, Henderson krijgt een hoop aandacht. Maar aandacht betekent niet dat de nieuwe Messi binnen is. Henderson staat er letterlijk om de poppetjes op de goede plek te zetten, ballen te veroveren en het spel verder te verdelen. Voor de assists hebben we Bergwijn, Berghuis, Hlynsson en Taylor. Voor de goals hebben vooral Brobbey. Als mensen echt hadden verwacht dat Henderson "even" in z'n debuut tegen PSV 2 goals en 3 assists ging maken heb je het toch echt zelf fout. Had men maar wat meer op de kleine dingen gelet die ZO belangrijk waren. Dat kleine balletje vooruit, net voordat de goal van Ajax kwam. Je kan denken: het is een pass over 3 meter. Maar die bal kwam uit de kluts voor z'n voeten. Hij controleert de bal direct en geeft een perfecte bal vooruit. Precies het gene wat al ruim een jaar bij Ajax ontbreekt: rust en controle. Het is nog heel vroeg, maar eigenlijk heeft Henderson, in ieder geval in z'n debuut, precies gebracht wat ik van hem had verwacht: rust en controle. Iedereen ziet het anders dan Valentijn, het is dan ook echt schandalig dat VZ die man nog een podium geeft, laat staan om deze titel nog eens te gebruiken. Alsof Valentijn de voetbalgod is, de alwetende. In tegenstelling tot Valentijn, hopelijk kan VZ dat ook eens inzien, hadden Bosz en Schip wel een fatsoenlijk beeld van de wedstrijd en Schip ook over Henderson.
Nederland Laatste Nieuws, Nederland Headlines
Similar News:Je kunt ook nieuwsberichten lezen die vergelijkbaar zijn met deze die we uit andere nieuwsbronnen hebben verzameld.
Met verbeterde organisatie en fitter Ajax hoopt Van 't Schip op eerherstelBij de herstart van de eredivisie vandaag op bezoek bij nummer zes Go Ahead Eagles staat de ploeg van John van 't Schip direct voor een belangrijke test: kan Ajax verder omhoog kijken of is het strijden om de vijfde plaats het maximaal haalbare?
Lees verder »
John van 't Schip maakt eerste opstelling van Ajax in 2024 bekendDe eerste opstelling van Ajax van het nieuwe kalenderjaar is bekend. Trainer John van ‘t Schip verrast niet met zijn formatie. Het basisteam dat met 2-1 van Hannover 96 won mag het ook tegen Go Ahead Eagles laten zien. Het duel begint om 14:30 uur en is te zien op ESPN 2.
Lees verder »
Met verbeterde organisatie en fitter Ajax hoopt Van 't Schip op eerherstelBij de herstart van de eredivisie vandaag op bezoek bij nummer zes Go Ahead Eagles staat de ploeg van John van 't Schip direct voor een belangrijke test: kan Ajax verder omhoog kijken of is het strijden om de vijfde plaats het maximaal haalbare?
Lees verder »
Van 't Schip kiest in competitieduel van Ajax met RKC voor basisdebutantDe opstelling van Ajax voor het duel met RKC Waalwijk is bekend. Trainer John van ‘t Schip kan nog niet beschikken over aanwinst Jordan Henderson, maar verrast wel met een basisplaats voor Tristan Gooijer. Het duel in de Johan Cruijff ArenA begint om 16:45 uur en is te zien op ESPN 1.
Lees verder »
'Laat Van 't Schip coach van Ajax blijven' • 'Kans groot dat Van Hooijdonk bij Bologna blijft'Hier houden we je op de hoogte van al het nieuws op de (inter)nationale voetbaltransfermarkt.
Lees verder »
Vermoedelijke opstelling Ajax: Van 't Schip hakt knoop door over HendersonLees verder
Lees verder »




