Na de nederlaag tegen Feyenoord in De Kuip uitte bondscoach Ronald Koeman zijn ongenoegen over het gemis van vroege doelpunten en agressiviteit, en riep hij het team op tot meer scherpte vóór het WK.
Ronald Koeman , de bondscoach van Oranje , liet na de thuiswedstrijd tegen Feyenoord in De Kuip geen twijfel bestaan over zijn ongenoegen. De wedstrijd, die de laatste voorbereiding op het WK moet zijn, eindigde in een teleurstellende nederlaag en Koeman blies stevig zijn frustratie.
Hij gaf duidelijk aan dat een wedstrijd van dit kaliber thuis beslist moet worden, zeker wanneer er al in de eerste kwartier van het spel vijf tot zes chance‑rijke momenten ontstaan. In de eerste 25 minuten had Oranje tal van kansen via Donyell Malen, Cody Gakpo en Tijjani Reijnders, maar geen van die pogingen vond de achterkant van het net. Één schot was zelfs op doel, maar Crysencio Summerville stond op dat moment buitenspel, waardoor het gouden kansje verdween.
Koeman stelde na afloop dat het onvermogen om zo vroeg een doelpunt te maken de ploeg dwingt om later in de wedstrijd harder te werken, wat vaak resulteert in een gebrek aan agressiviteit en een te milde speelstijl. De individuele prestaties van de spelers werden door Koeman ook zwaar onder de loep genomen.
Malen, die recentelijk de overstap naar AS Roma maakte en daar in vorm is, kreeg diverse openingen maar wist de paal te raken of de bal langs het doel te schieten. Koeman benadrukte dat een spits in een dergelijk scenario verwacht wordt een treffer te maken, zeker in een cruciale profiewedstrijd. Daarnaast wees hij op het gemis van hardwerkende en agressieve acties, iets wat volgens hem bij de tegenstanders van het WK van essentieel belang is.
Feyenoord‑aanvaller Anis Hadj Moussa, die bovendien Algerijns is, vond wel het net, waardoor Oranje met een 'kater' het vliegtuig naar de Verenigde Staten instapte. Koeman stelde zich scherp tegenover de negatieve gevolgen van een nederlaag voor de teamgeest, maar hij onderstreepte dat verliezen simpelweg slecht is en geen aanleiding moet geven tot paniek. Hij wijst erop dat een overwinning altijd een bepaald gevoel van zekerheid en vertrouwen geeft, iets wat essentieel is in de aanloop naar de wereldbeker.
De trainer riep de spelers op om de puntjes op de 'i' te zetten en zich te focussen op de aandacht voor detail, zowel tactisch als mentaal. Samenvattend: Oranje moet leren om de vroege kansen om te zetten in doelpunten, de agressiviteit in het spel vergroten en de concentratie behouden gedurende de volledige 90 minuten, zodat een eventuele verliespartij in Rotterdam niet de toon zet voor het mondiale toernooi
Ronald Koeman Oranje Feyenoord WK 2026 Nederlandse Voetbal
United States Latest News, United States Headlines
Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.
Koeman gaat in op pikorde Oranje-doelmannen en onthult eerste WK-keuzeBart Verbruggen is de eerste doelman van het Nederlands elftal op het WK 2026. Dat bevestigt Ronald Koeman op de persconferentie in aanloop naar het uitzwaaiduel tegen Algerije. De bondscoach stelt nog geen keuze te hebben gemaakt over zijn tweede en derde keuze onder de Oranje-lat.
Read more »
Oranje-international bleef Koeman appen voor WK: 'Maar wilde het eerst zelf zien'Bondscoach Ronald Koeman is zeer te spreken over de fitheid van zijn selectie. Oranje speelt woensdagavond het uitzwaaiduel, alvorens naar de Verenigde Staten te vertrekken voor het WK. Zelfs met twijfelgevallen Memphis Depay, Justin Kluivert en Jurriën Timber gaat het de goede kant op.
Read more »
Koeman emphasizeert haverijn na nederlaag Oranje in WK-uitzwaaienBondscoach Ronald Koeman uitte zijn teleurstelling na de nederlaag van het Nederlands elftal in de WK-uitzwaaien tegen Algerije. Hij vond dat Oranje de wedstrijd in de eerste 25 minuten had moeten beslissen en kritiseerde het gebrek aan agressiviteit en afwerking. Donyell Malen kreeg meerdere kansen maar scoorde niet. Anis Hadj Moussa scoorde het winnende doelpunt voor Algerije. Koeman adviseerde niet in paniek te raken maar wel de puntjes op de i te zetten.
Read more »
Koeman klaagt over gemiste kansen en gebrek aan agressiviteit na verlies in De KuipNa de uitzwaai‑wedstrijd in De Kuip uitte bondscoach Ronald Koeman ongenoegen over het ontbreken van een vroeg doelpunt, het gemis aan agressiviteit en de cruciale rol van regelveranderingen voor de komende WK‑wedstrijd.
Read more »




